Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Pont Amont

Kép

 

E híd teljes hossza 270 méter, melynek építése 1969-ben lett kész.

Pont National
 

Kép

A magyarul Nemzeti Hídnak nevezett híd teljes hossza 188,5 méter. Építése 1852 és 1853 között tartott. 

Pont de Tolbiac

Kép

A kerületek elvárosításának a hulláma alapp építették, a 19. század második felében. 1879-ben kezdődtek a munkálatok, és 1882-ben adták át. Teljes hossza 168 méter.

Passerelle Simone-de-Beauvoir

Kép

Ez Párizs egyik gyalogoshídja, mely 304 méter hosszan vezet át a túloldalra. Nem túl régi híd, ugyanis 2004 és 2006 között épült.  

Pont de Bercy

Kép

Építése több szakaszban történt, 1863-1864 között, majd 1904-ben felemelték a magasságát, hiszen egy őshidat építettek be, amit 1989 és 1992 között megnagyobbítottak. E híd teljes hossza 175 méter.

Pont Charles-de-Gaulle

Kép

E híd 1993-1996 között készült, 207,75 méter a hossza.

Viaduc d'Austerlitz

Kép

A híd díszítését Jean Camille Formigé-ra bízták. Készítése 1903-1904 között zajlott, a teljes hossza 104 méter.  

Pont d'Austerlitz

Kép

1854-ben a hidat veszélyesnek nyílvánították, ezért 1885-ben kiszélesítették a 173,8 méter hosszúságú hidat.  

Pont de Sully

Kép

Két mérnök, Vaudrey és Brosselin tervei alapján épült a híd 1874-1876 között, mely a 4-5. kerület határán, a Szent Lajos-sziget csúcsán halad át. A híd hossza 256 méter.  

Pont de la Tournelle

Kép

A középkorban egy fából készült híd állt a helyén, ami 1651-ben áradásnak lett kitéve, ezt követően 1918-ban lerombolták. 1928-ban kezdődött a jelenlegi híd építése és 1930-ban készült el.

Pont Marie

Kép

Párizs legősibb hídjainak egyike. Nevét a mérnök-üzletemberként ismert Christophe Marie-nak köszönheti. A 92 méter hosszú híd építése 1614-től 1635-ig tartott. 

Pont Louis-Philippe

Kép

A 4. kerület határánál helyezkedik el, így egyesíti a Notre-Dame kerületet a Saint-Gervais kerülettel. A híd építése 2 évet vett igénybe, 1860-tól 1862-ig. 100 métert haladva végigérünk rajta.

Pont Saint-Louis

Kép

Az egyik legkisebb párizsi híd. E kizárólagosan a gyalogosok által használt híd köti össze a Cité szigetet a Szent Lajos-szigettel.

Pont de l'Archevêché

Kép

Ez a legkeskenyebb híd Párizsban. E három ívű hidat 1828-ban építették, a teljes hossza 68 méter, magassága 11 méter.

Pont au Double

Kép

1626-ban építették a hidat, azonban 1709-ben a híd szerkezete gyengének bizonyult, így újjáépítették. Egészen 1847-ig marad e formájában, majd 1883-ban öntöttvas anyagból nyerte el végleges pompáját.

Pont d'Arcole

Kép

1854-től 1856-ig építették Alphonse Oudry tervei alapján. A híd szerkezete 1888-ban 20 cm-t ereszkedett, ezért meg kellett szilárdítani a 80 méter hosszú hidat.

Petit-Pont

Kép

Az eredeti hidat 885-ben egy árvíz semmisített meg. 885 és 1658 között több árvíznek is kivolt téve. 1175-ben Maurice de Sully püspök támogatta a híd újjáépítését, azonban egy árvíz 1393-ban ismét megsemmisítette e kis hidat. VI. Charles uralkodása alatt újjáépítették. A híd többször összeomlott az áradó folyó miatt, először 1649-ben, majd 1651-ben, 1658-ban és 1659-ben. Az építész, Alexandre Michal által tervezett jelenlegi Petit-Pont-ot 1852-ben kezdték el újjáépíteni. Az eredeti három ívet lecsökkentették egy ívre. 1853-ban lett kész. 

Pont Notre-Dame

Kép

Először Grand-Pont-nak nevezték, 886-ban Párizs ostroma alatt szerkezetét megsemmisítették, és felváltotta egy palánkhíd, amit Pont des Planches des Milbray-nak neveztek el, ezt 1412-ben megsemmisítik. Ezt követően elnevezték Pont Notre-Dame-nak. Ez a szerkezet szilárd fából állt, de 1499-ben összeomlott. 1853-ban új kőszerkezetből építették fel, mely során Jean Résal irányította a munkálatokat.

 

Pont Saint-Michel

Kép

 

A 62 méter hosszúságú hidat 1378-ban építették, sokszor újjáépítették, végül 1857-ben nyerte el végleges kinézetét.

Pont au Change

Kép

 

Nevét azon aranyműveseknek és pénzcserélőknek köszönheti, akik a 12. században boltokat állítottak a hídra. Az aktuális hidat III. Napoleon uralkodása alatt, 1858-tól 1860-ig építették.

Pont Neuf

Kép

 

Párizs egyik legrégibb ma is álló hídja. Ez volt az első olyan kőhíd, amin volt járda, a bástyáiba félreállhattak a gyalogosok a lovaktól. A hídnak nagy forgalma volt, ez volt kezdetben a legszélesebb híd Párizsban. Építése 1578-1607 közöttre tehető.

Pont des Arts

Kép

 

A művészetek hídja kizárólag gyalogoshíd. 1802 és 1804 között építették. Ez volt az első fémhíd Párizsban. A mérnökök Louis-Alexandre de Cessart és Jacques Dillon kezdetben elképzeltek egy olyan hidat, ami hasonlítana egy kertre, tele padokkal és virágokkal. 1976-ban több hiányosságot jelentettek a hídon, mert az I. és II. világháborúban a légi bombázásoktól és hajók ütközésétől károsodott a híd szerkezete. A jelenlegi hidat 1981 és 1984 között építették Louis Arretche tervei szerint, aki úgy döntött, hogy hétre csökkenti az ívek számát. A Művészetek hídja a Szajna talán legromantikusabb hídja. A sétálóhídon éjjel-nappal piknikező fiatalokkal, zenészekkel találkozhatunk.  

Pont du Carrousel

Kép

 

A híd építésze Antoine-Rémy Polonceau. 1906-ban komoly restaurálást végeztek a hídon. A korábbi fából készült elemeket lecserélték vasra, így 1935-1939 között nyerte el mai külsejét.

Pont Royal

Kép

 

Ez a harmadik legrégebbi híd Párizsban. 1632-ben Pierre Pidou, irányította egy olyan fából készült hídnak a szerkezetét, amit Pont Sainte-Anne-nak neveznének vagy Pont Rouge-nak. 1654-ben leégett a híd. 1660-ban teljesen újjáépítették, de 1684-ben megrongálta egy árvíz. 1685-től 1689-ig megint újjáépítették, ezúttal kőből, ezt XIV. Louis király finanszírozta, és ő nevezte el Pont Royal-nak. 

Passerelle Léopold-Sédar-Senghor

Kép

 

E híd szintén a gyalogosok hídja, melyet 1997 és 1999 között újjáépítettek. Először Passerelle de Solférino-nak nevezték, végül e híd 2006-ban Léopold Sédar Senghor után kapta a nevét.

Pont de la Concorde

Kép

1787-ben bízták meg a híd építésével az építész, Jean-Rodolphe Perronetet. 1810-ben I. Napoleon elhelyezett a híd oldalai mentén 8 francia tábornok szobrát, majd ezeket később lecserélték 12 hatalmas márványszoborra. Ezek a szobrok túl nehéznek bizonyultak a híd számára, ezért I. Louis Philippe Versailles-be vitette a szobrokat. A forgalom a hídon keresztül nagyon zsúfolttá vált, így 1930 és 1932 között megkettőzték az eredeti híd szélességét. 

Pont Alexandre III

 

Kép

A hidat 1896 és 1900 között építették. Többek szerint ez a legszebb híd Párizsban. A hidat lámpaoszlopok és nimfák szobrai díszítik, mindegyik végén nagy bearanyozott szobrok láthatók. A hídon lévő díszítések különböző művészeknek könszönhetők.

Pont des Invalides

Kép

 

Paul-Martin Gallocher de Lagalisserie és Jules Savarin arra használták a korábbi függőhíd létező mólóit és egy új hozzáadott központi mólót, hogy ugyanazon a helyen építsenek egy új kőhidat. Ennek építése 1854-1856 között zajlott. 

Pont de l'Alma

Kép

A híd kezdeti szerkezetét 1854 és 1856 között építették, III. Napoleon 1856-ban beiktatta. 1970 és 1974 között teljes újjáépítésen ment keresztül. A híd közel van a Pont de l'Alma alagúthoz, ahol Diana, walesi hercegnő, 1997-ben autóbalesetben meghalt. A Flame Liberty a híd északi végén Dianának állít emléket.

Passerelle Debilly

Kép

Az Eiffel-toronyhoz közeli gyalogoshíd. 1899-1900-ban épült és 1966-ban történelmi emlékműnek nyílvánították. 

Pont d'Léna

Kép

Ez a híd kapcsolja össze az Eiffel-tornyot a Trocadéro térrel. Szerkezete öt ívből áll, a híd oldalát királysasokkal díszítették. Két végén négy szobor van négy oszlop tetején. Egy gallic harcos, egy római harcos, egy arab harcos és egy görög harcos. 1975 óta történelmi emlékműnek van nyílvánítva. 

Pont de Bir-Hakeim

Kép

1903 és 1905 között építették a 237 méter hosszú hidat. A hídnak 2 szintje van. Az egyik szint a gyalogosoké és a gépjárműveké, a felső szint a metróé, vasúti sín.

Pont Rouelle

Kép

20 méter széles acél vasútihíd, mely 173 méter hosszú. 

Pont de Grenelle

Kép

1966-tól 1968-ig három mérnök, Thenault, Grattesat és Pilon építették a jelenlegi hidat. A híd átvezet a Szabadság-szobor kicsinyített mása mellett.

Pont Mirabeau

Kép

A hidat négy szobor díszíti, amelyeket Jean-Antoine Injalbert tervezett és 1895 és 1897 között került megépítésre. A híd hossza 173 méter.

Pont du Garigliano

Kép

A híd szerkezetének újjáépítése 1963-ban kezdődött, az építész, Davy és a mérnök, Thenault vezetésével. Az új szerkezetet 1966-ban adták át. A híd 209 méter hosszan köti össze a két oldalt.

Pont Aval

Kép

Kizárólag csak gépjárművek közlekedhetnek Párizs ezen hídján, 313 méteren keresztül.

Kép Vissza a Látnivalók Párizsban menübe           Kép Vissza a Menübe

 

 

 

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

marvel doctor strange movie

(Suzymip, 2017.01.31 05:10)

Watch Doctor strange the movie in streaming HDRip
streaming link here http://bit.ly/2jRfLuy